Uuden osa-aikaisen työntekijän esittely

Hei vanhemmat!

Olen aloittanut toukokuussa seurassa osa-aikaisena (20h/vko) työskentelyn valmennusosaamisen kehittäjänä (myöh. lyhenteenä VOK) määräaikaisesti syyskuun loppuun asti. Olen ollut todella innoissani räätälöidessäni työnkuvaani vastaamaan kentältä kuuluneisiin tarpeisiin ja terveisiin. Monelle voimme olla tuttuja entuudestaan, mutta esittelen nopeasti itseni. Olen 26-vuotias, imatralaisen jalkapallon kasvatti ja toiminut seuran junioripäällikkönä vuosina 2017-2020, minkä jälkeen toimin 2021-2023 vuodet HJK:n organisaatiossa akatemiavalmentajana eri ikäluokissa ja iltapäiväkerhoissa eri rooleissa. Koulutukseltani olen liikuntaneuvoja, UEFA B ja valmentajan ammattitutkinnon lasten valmennuksen alan käynyt. Toimin tällä hetkellä myös IPS Edustuksen päävalmentajana.

Mitä työnkuvaani kuuluu?

Toimia seuran valmentajien kehittäjänä joukkueiden arjessa kuukauden mittaisilla intensiivijaksoilla, auttaa ja tukea harjoittelun suunnittelussa sekä päivittää seuran valmennuslinjaa ja toimintakulttuuria kentällä.

VOK jalkautuu aina kuukauden ajaksi määriteltyjen joukkueiden arkeen 1-2 kertaa viikossa sekä kuukauden aikana seuraa kyseisiltä joukkueilta 1-2 pelitapahtumaa. VOK toimii joukkueen arjessa yhteensä 8-10 tapahtumassa kuukauden aikana. Jos tavoite tapahtumamäärä ei täyty kuukauden aikana, kompensoidaan puuttuva määrä sopimuskauden (30.9.) aikana.

Työaika koostuu viikon aikana (20h) läsnäolosta vähintään kahden joukkueen harjoitus- ja pelitapahtumissa, kehitys- ja mentorointikeskusteluista valmentajien kanssa sekä seuran harjoitepankin, kausi- ja jaksosuunnitelmien materiaalityöstöstä.

Työn tavoitteet:

1. Kenttätoiminnan kokonaisvaltainen laadun nosto: ikäluokkakohtaisten osaamistavoitteiden toteutuminen harjoittelussa, harjoittelun aktiivisen ajan nostaminen organisoinnin kehittämisellä sekä positiivisen, turvallisen ja innostavan ympäristön tukeminen
2. Tukea henkilökohtaisesti mentoroiden seuran valmentajia heidän tarpeista lähtien
3. Taklata toiminnan haasteita, jotka häiritsevät valmentajien motivaatiota
4. Valmentajan otteluvalmentamisen seuranta ja tukeminen
5. Pelaajakäyttäytymisen kilpailullisuuden nostaminen harjoittelussa ja otteluissa
6. Saada pysyviä positiivisia muutoksia joukkueiden arkeen ja toiminnan tasoon

On ollut mukava nähdä kentällä paljon pelaajia kaikissa ikäluokissa. Kasvaneet pelaajamäärät tarkoittavat myös kasvavaa työmäärää valmentajille. Kaikki apu vanhemmilta on aina kentällä tarpeellista, jotta harjoitusten läpivienti sujuu helpommin. Maalien tai tötsien siirtely, pallojen hakeminen, kengännauhojen sitominen ovat yksinkertaista hommaa johon kaikista meistä on avuksi. Pienillä teoilla on mahdollisuus sujuvoittaa valmentajien työtä ja mahdollistaa esim. että loppupelin kahteen maaliin kesto onkin 15 minuutin sijasta 20 minuuttia – ennen kaikkea tästä hyötyvät lapset. Uskalletaan siis kysyä toisiltamme tarvitaanko apua.

Nähdään kentillä!

Futisterveisin